Välkommen till vår gemensamma blogg!

Idag bestämde vi oss för att starta en gemensam blogg för att kunna dela med oss av allt spännande som händer i vår vardag men framförallt att kunna ha kvar och titta tillbaka på själva.

Jag, Angelica flyttade in i lägenheten precis bredvid Kajsa för ett halvår sen då vi båda en sen sommarkväll satt ute på våra balkonger som inte ens är en meter i från varandra då Kajsa frågade om jag ville komma över och dricka lite vin. Så sedan dess har vi umgåtts lite smått men det var faktiskt inte förens vår nya granne Krister flyttade hit som vi började umgås på riktigt. Och sedan dess har vi i princip umgåtts varenda dag och gjort allting tillsammans. Vi har sprungit mellan dessa två lägenheterna fram och tillbaka, suttit långt in på kvällarna och bara varit och när det varit dags att sova så har man bara gått in till sig. Som Kajsa så bra uttryckte det:
"Det är som att vi bor ihop fast med olika sovrum".  
Man kan gå in till varandra och be om råd, ge varandra ett gott skratt eller bara för att få stöd. Man behöver liksom aldrig på något sätt känna sig ensam, det känns som att man har någon där hela tiden, någon som stöttar och peppar en. På väldigt kort tid har Kajsa blivit en av mina allra bästa vänner, en som man verkligen kan prata om allting med, en som man kan flamsa runt med utan att skämmas, en som är precis som jag själv helt enkelt.
_________________________________________________________

Jag, Kajsa, blev så himla glad över att en sådan trevlig och lättsam person som Angelica flyttade in vägg i vägg med mig. Jag menar hur gött är det inte att vakna upp och höra Lalehs låt Bjurö Klubb spelas om och om igen på högsta volym i lägenheten brevid. Eller kunna springa in i ren panik när toalettpappret är slut för att låna en rulle, "för ja vad ska det bli av med mig, HEJ".
Sedan är det ju alltid bra att kunna få hjälpa till så Angelica inte eldar upp hela hyreshuset när hon står och steker färdiga wokgrönsaker och lyckas bränna fast dem. Angelica kom inspringandes stressad och upprörd "VAD GÖR JAG NU DÅ?!?!". Bra där, kompis det går bra nu!
Skönt med någon likasinnad som gillar att bara flamsa runt ibland och inte tar allt på alldeles för stort allvar. Då jag inte alltid är så allvarlig med det jag säger. Skönt med någon som gillar att göra vardagen till någonting extra. Skönt med någon som Angelica, helt enkelt.


Detta är bara början på en lång resa tillsammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0