Dagarna som gått och som kommer att komma

Dagarna är räknade och nu går de inte ens att fylla på en hand längre. Tänker skriva lite om vad som hänt, vad som kommer hända och anledningen till att vi faktiskt startade den här bloggen tillsammans från första början. Först och främst så har det ju faktiskt varit julafton och eftersom Kajsa jobbade då så åkte hon hem några dagar tidigare och firade jul med sin familj i Falköping. På självaste julafton så åt hon lite mat och umgicks med en arbetskompis till henne efter jobbet. Jag själv spenderade min julafton tillsammans med min familj och släkt hemma hos Mormor och Morfar vilket jag tyckte var supermysigt. Skönt att få träffa släkten igen, det sker ju inte lika ofta nu efter jag flyttade hit till Karlskoga. Medans Kajsa dom senaste dagarna har börjat tömma sin lägenhet på saker (ja det är faktiskt riktigt sorgligt att gå in där just nu och se att det nästan inte finns någonting kvar) så har jag gått klart min utbildning på jobbet och gått ut på telefon.

Tycker faktiskt att det är roligt, dock får man ju ta mycket skit men efter samtalet jag fick igår som gjorde att jag bara ville springa in på toaletten och gråta så tog jag dagens samtal som var betydligt värre lite lindrigare. Men visst får man sig ändå en chock när det är någon som sitter och skriker åt en och som bara matar på med en massa skit och rent ut sagt säger hur dum i huvudet man är. Men det är bara att köra, jag är en fruktansvärt känslig person när det gäller allt så det är bra att jag får ta lite skit. Hur som helst idag gjorde ju Kajsa sin allra sista dag på jobbet, för nu är det minsann dags för henne att dra iväg på andra äventyr. Kommer kännas konstigt när man går ner för trappen på jobbet och inte ser henne sitta där i hörnet.

Kommer ta ett tag att vänja sig vid att varje gång jag kollar dit så är hon inte där och hon kommer aldrig mer att sitta där utan det kommer vara någon annan som tar över hennes plats. Eftersom Kajsas internet har stängts av eftersom hon snart ska flytta härifrån så tänkte jag skriva lite om vad hon har för planer. Hon ska nämligen flytta ner till Barcelona och plugga spanska. Så det är därför vi har fixat den här bloggen. Mestadels för oss själva för att vi på ett sätt ska kunna se vad som händer i varandras liv, vi kommer ju faktiskt leva två helt olika liv i två helt olika länder liksom. Så det är vad hon kommer att syssla med nu framöver. Jag tänkte nu avsluta med en bild på Kajsa och Johanna från när vi tre och Koski var på Som Hemma och fikade igår kväll.
/ Angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0